مجله اینترنتی

ساخت وبلاگ
خبرگزاری تسنیم: به گزارش اسپوتنیک، برزیل یک گروه را که قصد انجام اقدامات تروریستی در حین مسابقات المپیک را داشتند دستگیر کرد.

بنا بر اعلام خبرگزاری‌های محلی برزیل، این گروه 10 نفره مرتبط با داعش بوده و به دنبال برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات تروریستی در برزیل بوده است.

وزارت دادگستری برزیل نیز اعلام کرده که اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد داعش قصد دارد در 9 ایالت این کشور و در حین برگزاری بازی‌های المپیک 2016 اقدامات تروریستی انجام دهد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 84 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:45

خبرآنلاین: برخی صاحبان کسب‌وکار در جنوب هندوستان به کارکنان خود یک روز مرخصی دادند تا در روز افتتاحیه به تماشای فیلم راجینیکانت سوپراستار تامیل سینما بروند.

 یک روز مرخصی به هندی‌ها برای تماشای فیلم سوپراستار 65 ساله

این مرخصی اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با کارمندانی است که با هدف تماشای فیلم برای حاضر نشدن سرکار بهانه‌های مختلفی فراهم می‌کنند. «کابالی» فیلم جدید راجینیکانت ستاره تامیل سینمای هندوستان قرار است در 12 هزار سینما نمایش داده شود.

راجینیکانت یکی از پردرآمدترین بازیگران آسیا و یکی از پولسازترین هنرپیشه‌ها در هندوستان است. جدیدترین فیلم این ستاره یک درام گنگستری است که از روز جمعه 22 جولای اکران خواهد شد. این سوپراستار 65 ساله تا کنون در بیش از 170 فیلم بازی کرده است که بیشتر آن‌ها به زبان تامیلی بوده‌اند.

در چنای و بنگلور برخی کمپانی‌ها جمعه را تعطیل اعلام کردند و به کارمندان خود بلیت رایگان فیلم برای تماشای فیلم دادند. یکی از این کمپانی‌ها در این باره گفت: «این اقدام برای اجتناب از انباشت تقاضای مرخصی در بخش منابع انسانی است.» کمپانی دیگری در بنگلور که اقدامی مشابه را انجام داده است عقیده دارد که کارمندان برای ترک کار و تماشای فیلم بهانه‌های مختلفی از جمله بیماری می‌آورند و حتی گاهی بدون بهانه تلفن همراهشان را خاموش کرده و به تماشای فیلم می‌روند.

هتل‌های لوکس در بنگلور نمایش‌های ویژۀ فیلم را با بلیت‌هایی به بهای 19 دلار ترتیب می‌دهند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 72 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:45

وب سایت تک شات: در آینده ای نزدیک شاهد تولید و استفاده از نخ های بخیه هوشمندی خواهیم بود که می توانند اطلاعاتی در خصوص روند بهبود و یا وضعیت کلی زخم را به طور مستقیم در اختیار پزشکان قرار دهند.

 بخیه‌های هوشمندی که می‌توانند روند بهبود زخم را به پزشکان گزارش دهند
گروهی از محققان دانشگاه Tuft موفق به دستیابی به تولید نخ های بخیه هوشمندی شدند که قادرند با اندازه گیری علائمی از قبیل میزان فشار، استرس، میزان کشیدگی عضله، دمای بافت، سطح pH، گلوکز و حتی عفونت های احتمالی، پزشکان را به طور دقیق تر در جریان بهبود زخم های ناشی از جراحی ها قرار دهند.

 محققان برای ساخت این نخ های بخیه هوشمند از کتان و مواد ترکیبی پیشرفته ای استفاده کردند و سپس قطعات الکترونیک، میکروسیال ها و سنسورهایی به ابعاد نانو در آن تعبیه کرده اند تا اطلاعات را به خوبی و در نهایت دقت تشخیص دهند.

 اما شاید از خود بپرسید که چگونه ممکن است این اطلاعات برای پزشکان ارسال شوند؛ در جواب باید بگوییم که این نخ هوشمند پس از جمع آوری اطلاعات مورد نیاز، آن ها را از طریق ارتباط وایرلس بر روی گوشی و یا کامپیوتر پزشک ارسال می کند.

 بخیه‌های هوشمندی که می‌توانند روند بهبود زخم را به پزشکان گزارش دهند

 برخلاف دستگاه هایی سفت و غیرقابل انعطافی که این روزها پزشکان از آن ها برای ایمپلنت استفاده می کنند، می توان از نخ های جدید برای ساخت دستگاه هایی با ابعاد و اشکال مختلف استفاده کرد.

 همچنین می توان از این دستاورد برای تولید بانداژهای هوشمند و یا لباس هایی مجهز به سنسورهای ردیاب سلامت استفاده کرد. البته هنوز ساخت این نخ ها به مرحله نهایی نرسیده و این تیم در حال انجام آزمایش های مربوط به سازگاری زیستی آن با بدن قبل از استفاده در بیمارستان هاست.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 142 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:45

نسیم آنلاین: جیل هارث که حدود 20 سال دربارۀ این مسأله سکوت کرده است روز سه شنبه (29 تیر) در مصاحبه با نشریۀ گاردین در این باره توضیح داد.
 
پس از آنکه ترامپ رقابت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرد جزئیاتی درباره شکایت هارث از ترامپ در سال 1997 به اتهام «تجاوز به عنف» منتشر شد.
 
هارث در این مصاحبه تأکید کرد پس از انتشار این مطلب شبکه‌های تلویزیونی مهم امریکا بارها از وی خواستند در این باره با آنها گفتگو کند اما او مصمّم بود که در این باره صحبت نکند ولی پس از آنکه ترامپ در ماه می (اردیبهشت) به طورعلنی گفت ادعاهای هارث «بی‎ارزش» است، نظرش عوض شد.
 
به گزارش پرس تی وی، هارث که احساس می‌‎کند به طور علنی به وی برچسب دروغگو بودن زده شده و فعالیت حرفه‌ای‎اش تحت تأثیر این سخنان قرار گرفته است تصمیم گرفت دربارۀ تجربۀ 20 سال پیش خود با ترامپ صحبت کند.
 
هارث با اشاره به اینکه «هیچ‌کس از من دفاع نکرد و به همین دلیل در این باره صحبت می‌کنم» افزود پروندۀ شکایت خود از ترامپ را که وکلای وی آن را از آزار و اذیت جنسی به «تجاوز به عنف» ارتقا داده‌اند، دنبال می‎کند.
 
هارث خاطرنشان کرد برای نخستین بار در دسامبر 1992 در دفتر ترامپ در برج ترامپ با وی دیدار کرد. ترامپ پس از این دیدار به هارث علاقه‌مند شد و وی را در معرض یک سری آزارهای جنسی ناخواسته قرار داد که به تفصیل در متن شکایت علیه ترامپ آمده است. طبق این دادخواهی، تمامی اقدامات ترامپ با وجود آنکه وی می‌دانست هارث نامزد دارد صورت گرفت.
 
 هارث با اشاره به بی‌میلی خود برای صحبت دربارۀ اقدامات غیراخلاقی ترامپ گفت: «صادقانه بگویم صحبت مجدد در این باره برای من دردناک و سرشار از استرس بود ... این مسأله به ازدواج من هم لطمه زد. پرداختن به این موضوع استرس‌زا بود.»
 
هارث در ادامه گفت: «ترامپ هر کاری که می‌توانست انجام داد تا مرا به ترک کردن نامزدم وادار کند. وی همواره به عناوین مختلف به من ابراز علاقه و تلاش می‌کرد مرا تحت تأثیر قرار دهد اما من به درخواست‌های وی بی‌اعتنایی می‌کردم.»
 
 وی در ادامه گفت: «از دفتر وی (ترامپ) با من تماس گرفته شد – و من این تماس را در پیام‌‌گیر تلفنی خود ذخیره کرده‌ام- آنها از من خواستند وقتی مقالۀ نیویورک تایمز منتشر شد همه چیز را انکار کنم. آنها تلاش کردند مرا وادار کنند که بگویم این مسأله هرگز اتفاق نیفتاده و ساخته و پرداختۀ ذهن من است. و من در پاسخ گفتم که چنین کاری انجام نمی‌دهم.» دفتر ترامپ این موضوع را تکذیب کرده است.
 
شایان ذکر است روزنامۀ نیویورک تایمز 15 می (26 اردیبهشت) در مقاله‌ای به رسوایی‌های اخلاقی ترامپ و نحوۀ برخورد وی با زنان پرداخت.
 
هارث تأکید کرد: «من قصد ندارم ترامپ را وادار به عذرخواهی کنم و چنین انتظاری هم از وی ندارم. اما وی واقعاً باید به این موضوع فکر کند که اگر حرف قشنگی برای مطرح کردن ندارد سکوت اختیار کند و به من دروغگو نگوید. برای یکبار هم که شده وی باید دهانش را ببندد. او نباید در این باره اظهارنظر می‎کرد.»

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 92 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:29

ورزش سه: سرمربی بارسلونا به جوزپ ماریا بارتومئو هشدار داد که فکر فروش آردا توران را از سر خارج کرده و با ماسکرانو نیز هر چه زودتر تمدید قرارداد کند.

اخبار زیادی در مورد احتمال جدایی آردا توران و خاویر ماسکرانو از بارسلونا به گوش می رسد. آردا یک سال پس از پیوستنش به بارسا هنوز نتوانسته انتظارات از خود را برآورده کند و خاویر ماسکرانو نیز از برخی شرایط در بارسلونا ابراز نارضایتی کرده است. گفته می شود که مدیریت بارسلونا قصد فروش آردا را دارد و برای تمدید با ماسکرانو نیز مردد است.


لوئیس انریکه، سرمربی بارسا در نشست خبری امروز خود در همین زمینه گفت:" از عملکرد آردا در بارسلونا راضی هستم. روی او مثل سابق حساب باز کرده ام و برایش ارزش زیادی قائلم. آردا در داخل و خارج زمین بازیکن ویژه ای است.

لادروپ و سوارز هم در سال اول حضورشان در بارسا موفق نبودند. فوتبالیست یک ماشین نیست و برای وفق پیدا کردن با شرایط جدیدش ممکن است به زمان نیاز داشته باشد. مطمئنم که با گذشت زمان، آردا کیفیت واقعی خودش را نشان خواهد داد. او فصل گذشته به ما کمک کرد فاتح دو جام شویم. دوست دارم او در بارسا بماند و معتقدم نباید از جمع ما جدا شود.

در مورد ماسکرانو می خواهم از این فرصت استفاده کرده و از مدیر باشگاه بخواهم که هر چه زودتر قرارداد او را تمدید کنند. امیدوارم و دوست دارم که این اتفاق بیفتد. می دانم مذاکراتی صورت گرفته است و باید هرچه سریع تر ختم به خبر شود. در ابتدای تابستان شنیده بودم که او ممکن است از بارسا جدا شود."

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 92 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:29

وب سایت خودروبانک: ارزان‌ترین سدان هیوندای یعنی سدان "اکسنت" که پیش از این تنها تصاویری جاسوسی با استتار قوی از آن منتشر شده بود و سال گذشته هم در نمایشگاه خودرویی گوانگژو چین یک طرح کانسپت به عنوان طرح اولیه از آن رونمایی شده بود، چندی پیش تصاویر بدون پوشش آن در چین لو رفت و در رسانه های خارجی پخش شد.

  نسل جدید هیوندای ورنا لو رفت

هیوندای اکسنت که در بازار چین و یا بازار کشور خودمان با نام هیوندای "ورنا" شناخته می‌شود، به عنوان ارزان قیمت‌ترین خودروی تولیدی هیوندای به شمار می‌‌رود که در نسل جدید خود متحمل تغییراتی بسیار اساسی شده است.

 

برای طراحی این خودرو شاهد استفاده از نسل جدید طراحی‌های هیوندای از جمله جلوپنجره مشبک بزرگ درست شبیه به دیگر محصولات هیوندای هستیم که چهره این سدان ارزان قیمت را پخته‌تر از قبل کرده است. چراغ‌های پیشانی هم با گسترش قاب خود به جلوپنجره متصل شده‌اند تا زیبایی این سدان را با چهره یکپارچه خود دوچندان کند.


در قسمت جلو می‌توان گفت که هیوندای در حد سدان ورنا بسیار خوب عمل کرده است، ولی طراحی عقبی آن با توجه به تصویری که منتشر شده است، چندان چنگی به دل نمی‌زند. البته چندان هم نامطلوب نیست، ولی با استفاده از الگوهای طراحی بیشتر و بخصوص کار بیشتر بر روی مجموعه سپر، می‌شد یک طراحی بهتر و زیباتر را از این سدان کره‌ای خلق کرد.


از دیگر مشخصات خودرو هم طبیعتا صحبتی نشده و اطلاعاتی در دسترس نیست، از رو باید منتظر ماند تا هیوندای رسما اقدام به معرفی این خودرو کند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 71 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:29

جام نیوز:‌ مأموران اورژانس برخوار اصفهان پس از مرگ جوان ٢٠ساله، در محاصره دوستان و آشنایان این پسر قرار گرفتند.

مسئول امور پایگاه اورژانس شهرستان برخوار پیرامون حادثه حمله تعدادی از ضاربان به نیروهای اورژانس جزییات این ماجرا را تشریح کرد و گفت: ٢۵ تیرماه در تماس تلفنی با نیروهای اورژانس شهرستان برخوار اصفهان اطلاع داده شد که تصادفی رخ‌ داده و ٣ مصدوم برجای گذاشته است، در این تماس نیروهای اورژانس درکمترین زمان ممکن درمحل حادثه حاضرشده و مصدومان را به بیمارستان غرضی اصفهان منتقل کردند.

وی افزود: در برگشت نیروهای اورژانس از بیمارستان غرضی، در تماسی دیگر اطلاع داده می‌شود که انفجاری رخ ‌داده و نیروهای اورژانس به همراه سه آمبولانس به محل حادثه اعزام می‌شوند، ساعت ٣۵: ١٩ دقیقه این حادثه به نیروهای اورژانس اعلام می‌شود که آنها کمتر از ٨ دقیقه یعنی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام می‌شوند. مسئول امور پایگاه اورژانس شهرستان برخوار گفت: بررسی‌ها نشان می‌داد پسری ٢٠ساله که کیفی روی موتورسیکلت حمل می‌کرد و حامل مواد محترقه بوده، با زمین برخورد می‌کند و کیف منفجر می‌شود.

وی ادامه داد: در این حادثه مصدوم پای خود را از دست می‌دهد و تمامی ارگان‌های داخلی بدن وی ازجمله کبد، مثانه و طحال در اثر موج انفجار وضع نامناسب و خونریزی شدیدی پیدا می‌کند که به کمک تکنیسین‌های اورژانس خونریزی مصدوم تا حدودی کنترل می‌شود و عملیات مایع درمانی و نیز اقدامات اولیه روی مصدوم انجام می‌شود. پس از ٢٣ دقیقه مصدوم به بیمارستان کاشانی اصفهان منتقل می‌شود که در زمان ورود مصدوم به بیمارستان هوشیاری کامل داشته اما باگذشت دوساعت از انتقال وی به بیمارستان فوت می‌کند.

ساعت ٢٣ در تماس دوباره با اورژانس و اعلام تصادفی دریکی از خیابان‌های دولت‌آباد تکنیسین‌های اورژانس به محل حادثه اعزام می‌شوند ولی مشاهده می‌کنند که تصادفی در آن محل رخ نداده و در یک ‌لحظه حدود ١٠٠نفر آمبولانس اورژانس را محاصره کرده و به نیروهای اورژانس حمله می‌کنند.

وی افزود: این ضاربان از طرفی با یک خودرو به آمبولانس ضربه وارد کرده و از طرف دیگر با چوب به تکنیسین‌های اورژانس حمله و فحاشی کردند که مشخص شد ضاربانی که به نیروهای اورژانس حمله کردند، از بستگان یا دوستان پسری بودند که مواد محترقه حمل کرده بود.

مسئول امور پایگاه اورژانس شهرستان برخوار گفت: در این راستا نیروهای اورژانس از دست ضاربان فرار کرده و جان خود را نجات دادند که حال عمومی نیروهای اورژانس مساعد است و تنها آمبولانس به ‌شدت آسیب‌ دیده است، همچنین نیروهای اورژانس پس‌ از این حادثه به کلانتری مراجعه کرده و شکایت کردند.
قبل از حادثه حمله به نیروی اورژانس هم مردی با شبکه اورژانس تماس گرفته و نیروهای اورژانس را تهدید به مرگ می‌کند.

از ابتدای ‌سال‌جاری تاکنون ۴ مرتبه توسط بستگان مصدومان حوادث به نیروهای اورژانس حمله شده که یک مورد آنها در شهرضا و سه مورد دیگر در اصفهان بوده است.

همچنین براساس قانون، جرایم کیفری برای حفاظت پرسنل درمانی درحال انجام‌وظیفه به این صورت است که اگر شخصی ازجمله بیمار، همراه، وابستگان و سایر افراد به پرسنل درمانی توهین کنند، مشمول ماده ۶٠٨ و ۶٠٩ قانون مجازات اسلامی و به ٣ تا ۶ماه حبس تا ٧۴ ضربه شلاق، جزای نقدی مجازات می‌شوند.

این درحالی است که به کاربردن هرگونه کلمات رکیک، اهانت‌آمیز، فحاشی، انجام اقدامات عملی که دلالت بر توهین داشته و نیز واردکردن هرگونه ضربه به‌ قصد توهین و تحقیر ازجمله مصادیق توهین به پرسنل اورژانس است.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 73 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:50

باج‌افزارها یا باج‌گیرهای سایبری، گونه‌ای از بدافزارها (نرم افزارهای مخرب) به شمار می‌آیند که قادرند به طرق مختلفی از جمله رمزنگاری، دسترسی قربانی به فایل‌ها یا کل سیستم را محدود کرده و تنها در ازای دریافت باج، محدودیت را برطرف سازند. سیر رشد باج‌افزارها در سال اخیر بسیار زیاد بوده و روزانه چندین رخداد در این حوزه پیش می‌آید.

در گزارش ارائه‌شده مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (مرکز ماهر)، اطلاعاتی راجع به باج‌افزار جدیدی مانند Herbst، نسخه‌های جدید باج‌افزارهای Crysis، Nemucod و کشف ۷ گونه جدید از باج‌افزار Jigsaw و انتشار ابزار رمزگشایی برای باج‌افزارهای cripttt، TeslaCrypt و jigsaw که در یک ماه اخیر، کشف شده اند، منتشر شده است.

۱- باج‌افزار Herbst

پانزدهم خردادماه، شرکت Fortinet باج‌افزار جدیدی را با نام Herbst کشف کرد. این باج‌افزار آلمان را مورد هدف قرار داده است و فایل‌های قربانیان را با استفاده از AES رمزنگاری کرده است. فایل‌های رمزشده توسط این باج‌افزار دارای پسوند .herbst است. باج درخواستی توسط این باج‌افزار ۰.۱ بیت کوین (حدود ۵۰ دلار آمریکا) است.

۲- انتشار ابزار رمزگشایی باج‌افزار روسی .criptikod یا cripttt

شانزدهم خردادماه، فردی به نام مایکل گیلسپی خبر مربوط به کشف ابزار رمزگشایی برای باج‌افزار روسی.criptikod یا cripttt را در حساب توییتر خود اطلاع رسانی کرده است. این باج‌افزار به زبان روسی بوده و این کشور را مورد هدف قرار داده است.

۳- کشف نسخه‌های جدید باج‌افزار Jigsaw

در ۱۷ خردادماه گونه‌های جدیدی از باج‌افزار Jigsaw مشاهده شد که برای فایل‌های رمزشده خود پسوند .payms، .paymst، .pays، .paym، .paymrss، .payrms و .paymts قرار داده‌اند. مایکل گیلسپی فایل های این باج‌افزار را نیز برای رمزگشایی، به‌روزرسانی کرده است.

۴- کشف نسخه‌ جدید باج‌افزار Crysis

در همین حال در هفدهم خردادماه امسال، نسخه‌ جدیدی از باج‌افزار Crysis کشف شده که فایل‌ها را رمز کرده و به فایل‌های رمزشده پسوند [email protected] اضافه می‌کند. پس از آن باج‌افزار یادداشتی قرار می‌دهد که بر اساس آن قربانی باید برای دریافت دستورات مربوط به پرداخت باج، به آدرس [email protected] یا goldman۰@india.com ایمیل بزند.

یک روز پس از کشف این نسخه‌ جدید، در ۱۸ خردادماه، موسسه امنیتی ESET درباره رشد و گسترش گسترده‌ خانواده این باج‌افزار هشدار داد. چرا که به نظر می‌رسد پس از پایان یافتن پروژه باج‌افزار TeslaCrypt، تیم مهاجمین روی باج‌افزار Crysis تمرکز کرده است. بر اساس یافته‌های ESET، این باج‌افزار از طریق هرزنامه‌های حاوی فایل‌های مخرب و یا تروجان‌هایی که به نظر برنامه‌های مفیدی می‌آیند، منتشر می‌شود.

۵- کشف گونه‌ی جدید باج‌افزار Nemucod

در بیستم خردادماه گونه‌ جدیدی از باج‌افزار Nemucod کشف شده که قادر است PHP را دانلود کرده و با استفاده از آن فایل‌های قربانی را رمز کند و در پایان فایل‌های رمزشده پسوند .crypted قرار دهد.

۶- انتشار ابزار جامع رمزگشایی TeslaCrypt

پس از آن‌که پروژه مربوط به باج‌افزار TeslaCrypt متوقف و کلید رمزگشایی آن منتشر شد، قربانیان قادر بودند فایل‌های رمز شده توسط نسخه‌ ۳ و ۴ این باج‌افزار را رمزگشایی کنند. البته برای رمزگشایی فایل‌های رمزشده توسط نسخه‌های قدیمی‌تر این باج‌افزار نیز ابزارهای دیگری مانند TeslaDecoder وجود دارد.

حال تیم تحقیقاتی سیسکو ابزار جدیدی ارائه داده است که با استفاده از آن قربانیان می‌توانند فایل‌های رمزشده توسط هر یک از نسخ این باج‌افزار را رمزگشایی کنند. استفاده از این ابزار برای کسانی که نمی‌دانند توسط کدام نسخه از باج‌افزار TeslaCrypt آلوده شده‌اند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

طی سال‌های اخیر مهاجمان زیادی به سمت گونه‌ای از بدافزارها که باج‌افزار نام دارند تمایل پیدا کرده و از طریق آن کسب درآمد می‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند از غفلت و سهل‌انگاری کاربران بهره برده و از طرق مختلفی مانند ایمیل‌ها، صفحات وب و پیام‌های آلوده، از افراد سواستفاده کنند. برای جلوگیری از آلودگی توسط بدافزارها توصیه‌های متداولی ازجمله عدم باز کردن ایمیل‌های ناشناس و مشکوک، عدم مراجعه به وب‌سایت‌های ناامن، استفاده و اطمینان از فعال بودن برنامه‌های ضدویروس روی سیستم و تهیه‌ نسخه‌ پشتیبان از اطلاعات و ذخیره‌ آن‌ها روی یک حافظه‌ خارجی، وجود دارد.

مرکز ماهر تاکید کرده است که این توصیه‌ها اگرچه بسیار ساده هستند اما می‌توانند از خسارات جبران‌ناپذیری جلوگیری کنند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 75 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:50

وب سایت فارنت - مارال کاتبی: دیروز کمپانی Sony Electronics سری جدید تلویزیون‌های LCD پرچم‌دار 4K خود را با نام سری Z معرفی کرد. این گروه نسبت به گروه X کیفیت نمایش بهتری دارند و از دو تکنولوژی HDR و پردازنده تصویر 4K برای بهبود کنتراست و دقت رنگ استفاده می‌کنند.

سونی تلویزیون‌های 4K پرچم‌دار خود را تحت سری Z معرفی کرد 

همچنین به گفته شرکت، این سری تلویزیون از پلتفرم Android TV از گوگل استفاده می‌کند که رابط سفارشی آن توسط سونی طراحی‌شده است.

آقای Mike Fasulo مدیر ارشد عملیاتی در Sony Electronics در بیانیه‌ای گفت: «تلویزیون‌های سری Z نسل بهبودیافته‌ای در تکنولوژی تلویزیون هستند که تجربه تماشا کردن 4K HDR را دگرگون می‌کند. با دارا بودن تخصص در دو جنبه تکنیک و خلاقیت در عکس‌برداری، فیلم‌برداری، ویرایش، انتقال و پخش 4K HDR سونی بهتر از هر شرکت دیگری تکنولوژی 4K HDR را درک می‌کند. سری Z حاصل همکاری مستقیم میان تیم‌های مهندسی ما و تیم‌های خلاق است.»

در حال حاضر سری Z دارای سه مدل است: XBR65Z9D 65 اینچی با قیمت 6999 دلار؛ XBR75Z9D 75 اینچی با قیمت 9999 دلار و XBR100Z9D 100 اینچی که هنوز قیمت آن معلوم نیست. به گفته سونی می‌توان مدل‌های 65 و 75 اینچی را از الآن پیش‌خرید کرد که در پایان تابستان تحویل داده می‌شوند. قیمت و جزئیات دیگر برای خرید مدل 100 اینچی تا دی‌ماه مشخص خواهد شد.

زمانی که از مدیران سونی پرسیده شد آیا سری Z از Dolby Vision پشتیبانی می‌کند یا خیر، آن‌ها پاسخ دادند که این تلویزیون‌ها تنها از استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کنند، فرمتی که سونی تقریباً به دنبال سامسونگ شروع به عرضه آن کرد. برای مصرف‌کنندگان توجه کردن و فهمیدن اینکه آیا فیلم HDR یا برنامه تلویزیونی که می‌خواهند تماشا کنند توسط سخت‌افزار تلویزیونشان هم پشتیبانی می‌شود یا خیر، می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد. خوشبختانه سرویس‌های پخش محتوا نظیر Netflix و آمازون محتوای HDR را در هردو فرمت آماده می‌کنند و برخی سازندگان تلویزیون نظیر Vizio دستگاه‌هایی که با هردو فرمت سازگاری داشته باشند را تولید می‌کنند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 68 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:50

جام جم آنلاین: احترام برومند، همسر داود رشیدی و خواهر مرضیه برومند در اینستاگرامش عکسی منتشر کرد که دیدنش خالی از لطف نیست.

احترام برومند نوشت:

جمعه دو هفته قبل جای همه خالی نهار منزل مرضیه بودیم ناگهان متوجه شدیم هر چهار خواهر جمع هستیم عکسی که میبینید حاصل ان مهمانی نهار است زنده باد کسانیکه به بهانه ای دوستان واقوام را دور هم جمع میکنند .از راست احترام ، مرضیه، راضیه، طاهره برومند.

خواهران برومند در یک قاب

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 59 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:50

zoomit.ir - علی اصغر کریمی: نود سال از روزی که کارخانه‌ی دوکاتی تاسیس شد، می‌گذرد این شرکت که در تولید موتور سیکلت زبان زد خواص و عام است با معرفی نسخه جدیدی از یک موتور سیکلت توانمند، این روز را جشن گرفت.

  دوکاتی با عرضه 1299 پانیگاله اس نودمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت

امسال برند دوکاتی ۹۰ ساله می‌‌شود و به همین مناسبت این شرکت موتورسیکلت سازی ایتالیایی که تحت مالکیت آئودی فعالیت می‌کند، مدل جدیدی با نام ۱۲۹۹ پانیگاله اِس نسخه‌‌ی سالگرد، را معرفی کرده است. این موتورسیکلت در واقع یکی از محصولات توانمند دوکاتی است که در این نسخه ارتقا داده شده است و اکنون توانایی‌های فراوانی دارد.
 دوکاتی با عرضه 1299 پانیگاله اس نودمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت

برای شروع، ۱۲۹۹ پانیگاله اس نسخه‌‌ی سالگرد دارای کیتی به رنگ قرمز، سفید و سیاه است که با رینگ‌های طلایی تزیین شده که این طراحی از تیم مسابقه‌‌ی این شرکت الهام گرفته شده است. این نسخه دارای فرمان ماشینکاری شده‌ی آلومینیومی است و از نظر ابعاد با پانیگاله آر یکسان است. ارتقاهای این موتورسیکلت به اینجا ختم نمی‌شود؛ این نسخه مجهز به اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ است. هم‌چنین می‌توان به محافظ‌های فیبر کربنی، پوشش‌ فنر و دمپرهای سیستم تعلیق و همچنین گلگیر عقبی جدید که به کاهش وزنی در حدود ۳ کیلوگرم کمک کرده، اشاره کرد.
 دوکاتی با عرضه 1299 پانیگاله اس نودمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت

دوکاتی ۱۲۹۹ پانیگاله اس سالگرد، دارای سیستم کنترل کشش خاص دوکاتی (DCT EVO) است که این امکان را به موتورسواران می‌دهد تا بدون خطر دریفت بزنند. دوکاتی این نسخه را به چندین سیستم الکترونیکی نیز مجهز کرده است که می‌توان از سیستم کمکی پیچیدن ABS بوش، تعلیق الکترونیکی دوکاتی، سیستم‌های الکترونیکی Öhlins و سیستم کنترل تک‌چرخ دوکاتی، نام برد. این نسخه قدرت ۲۰۵ اسب بخاری خود را از یک پیشرانه‌ی ۱۲۸۵ میلی‌لیتری V-TWIN تامین می‌کند. نسخه‌ی سالگرد مابین پانیگاله آر و 1299 پانیاگل اس قرار می‌گیرد.
 دوکاتی با عرضه 1299 پانیگاله اس نودمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت

تعجبی ندارد که رونمایی این موتور سیکلت توسط قهرمان اسبق موتو جی پی و مسئول  تست موتور سیکلت‌های جدید دوکاتی، کیسی استونر انجام شده است. استونر و مدیر عامل دوکاتی کلاودیو دومنیکالی در هفته‌ی گذشته در فستیوال هفته دوکاتی، این موتور سیکلت را معرفی کردند. از این موتور سیکلت تنها ۵۰۰ دستگاه تولید خواهد شد که هر کدام از آن‌ها دارای شماره‌ای مخصوص روی کیت فرمان خواهند بود.
 دوکاتی با عرضه 1299 پانیگاله اس نودمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 59 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:50

ایسنا: فضاپیمای رباتیک کپلر ناسا که سال 2013 باید به دلیل خرابی سخت‌افزاری از کار برکنار می‌شد، با کمک مهندسان جان تازه‌ای یافت و توانست مجددا وظیفه شکار سیاره‌ای خود را با عنوان ماموریت K2 از سر بگیرد.
 کشف ۱۰۴ سیاره توسط یک تلسکوپ شکستهفضاپیمای ناسا جان گرفت

 ناسا به تازگی اعلام کرده که ماموریت K2 توانست در اقدامی پیشگامانه، وجود 104 سیاره فراخورشیدی را تایید کند. این یافته‌ها شامل گروهی از چهار سیاره فراخورشیدی در اطراف یک ستاره میزبان است که احتمال وجود سیارات صخره‌ای مشابه زمین در آن‌ها زیاد است.

 اگرچه این میزان در برابر بیش از 2000 سیاره کشف شده توسط کپلر بسیار کم است، اما برای ماموریت ثانویه K2 رقم چشمگیری محسوب می‌شود.

 تلسکوپ فضایی کپلر در سال‌های ابتدایی ماموریت خود از سه چرخ واکنش برای ثابت نگهداشتن خود در یک مکان در آسمان استفاده می‌کرد. این تلسکوپ با بررسی نوسانات نور ستارگان به شکار سیاراتی می‌پرداخت که از مقابل بیش از 150 هزار ستاره در میدان دید آن عبور می‌کردند. اما ناگهان یکی از چرخها از کار افتاد که بدون آن، کپلر نمی‌توانست ثبات خود را حفظ کند.

 دانشمندان ناسا به جای کنار گذاشتن این فضاپیما، آن را در ماموریت دیگری موسوم به K2 به کار گرفتند که در سال 2014 آغاز شد. این ماموریت از نیروی فیزیکی خورشید برای حفظ ثبات کپلر استفاده می‌کند. نور خورشید به عنوان چرخ واکنش مجازی سوم عمل کرده و بطور فیزیکی به صفحات خورشیدی فضاپیما مانند چرخ واکنش سوم فشار وارد می‌کند. این فشار باعث می‌شود تا تلسکوپ در جای خود باقی بماند اما هر 80 روز یک بار موقعیت خود را تغییر می‌دهد تا نیروهای خورشیدی به محل درست اصابت کنند.

 بیشتر سیارات تازه کشف شده توسط کپلر، در نتیجه تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده در ماموریت اصلی کپلر هستند. اما ماموریت دوم نیز هرازگاهی اکتشافات مخصوص به خود را دارد. برخی از جالب‌ترین سیارات کشف شده که برخی از آن‌ها سیارات صخره‌ای به اندازه زمین هستند، بدون کمک‌های منحصربفرد K2 شناسایی نمی‌شدند.

 از آنجایی که ستارگان کوتوه قرمز در سیارات رایج هستند، دانشمندان بر این باورند که ممکن است برای بررسی حیات مناسب باشند. این ستارگان پیر هستند و از این رو، سیارات آن‌ها از وقت کافی برای تکامل برخی از انواع حیات برخوردار بوده‌اند. ماموریت K2 به دانشمندان اجازه داد تا تعداد ستارگان کوتوله قرمز را تا 20 برابر افزایش داده و موارد بیشتری را برای مطالعه در اختیار ستاره‌شناسان قرار دهند.

برای مثال ستاره کوتوله K2-72 که در فاصله 181 سال نوری از زمین قرار گرفته، بطور کامل با این توصیف سازگاری دارد. جرم این ستاره نصف خورشید است و درخشش آن نیز بسیار کمتر است. اما از آنجایی که چهار سیاره احتمالا صخره‌ای اطراف آن در فاصله بسیاری نزدیکی گردش می‌کنند، برخی از آن‌ها ممکن است در منطقه قابل سکونت قرار داشته باشند و آب مایع در آن‌ها وجود داشته باشد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 54 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:50

روزنامه شهروند: متولدان دهه‌های چهل و پنجاه‌اند، همان دهه‌ای که خیابان‌های تهران پهن‌تر بود، تمیزتر بود و آلودگی نداشت. آنها ٤٥‌، ٤٠ سال پیش همین خیابان‌ها را بالا و پایین می‌کردند و مسافر می‌آوردند و می‌بردند.

مینی‌بوس‌های تهران را می‌گویم، همین مینی‌بوس‌های قدیمی و زهوار در رفته که جوان‌ترین‌شان ٢٥، ٢٠ ساله است، همان‌هایی که بعد از پنج دهه، هنوز با قیافه‌های رنگ و رو پریده، صندلی‌های شکسته، دیواره‌های ساییده شده، کف‌های سوراخ، موتورهای خراب و پر سر و صدا، همچنان مصمم، مسافر جا به‌جا می‌کنند. کسی کاری به کارشان ندارد، آنها ولی به همه کار دارند، مثلا درشان خود به خود باز می‌شود و مسافری را پرت می‌کنند بیرون، مثل همین جمعه گذشته، در درکه، دختری افتاد و مرد.

ترمزشان دلش نخواهد نمی‌گیرد و مستقیم جلو می‌رود و با دیوار روبوسی می‌کند، یا می‌زند به ماشین جلویی و خیابانی را بند می‌آورد، یا هر چقدر دلش می‌خواهد دود سیاه بالا می‌آورد و سر و صدا می‌کند. هر جایی هم که دلش خواست، نگهدارد، تا خِرتلاق مسافر سوار کند.

مینی‌بوس ارزان‌تر است

قرمز، سبز، آبی و سفید، چند متر آن طرف‌تر از میدان درکه، ردیف شده و منتظر مسافرند. وسط هفته صف مسافران شلوغ است، شلوغ هستند ولی نه به اندازه پنجشنبه شب‌ها و جمعه صبح‌ها. دختری که جان داد، مسافر یکی از همین ‌مینی‌بوس‌ها بود، حالا مینی‌بوس‌های درکه، فارغ از اتفاقی که جمعه پیش، برای یکی از مسافرهای‌شان افتاد، در گرمای ظهر چهارشنبه، صف کشیده و در دمای ٤٢ درجه آفتاب می‌گیرند، مسافران منتظر اما، در داخل مینی‌بوس‌های ٥، ٦ متری، وضع متفاوتی دارند. آنها در همین گرما، با شیشه‌هایی که نصف و نیمه‌باز است و گرمایی که از در و پنجره به جان‌شان افتاده، کلافه‌اند که چه وقت مینی بوس پر می‌شود: «واقعا هوا گرم است، داریم آب پز می‌شویم.» این را یکی از دختران جوانی که روی صندلی جلو نشسته با خنده می‌گوید.

میدان درکه به تجریش هم اتوبوس دارد، هم تاکسی خطی. اما این مسافر جوان و خیلی‌های دیگر، سوار شدن به مینی‌بوس، برایشان به صرفه‌تر است: «خانه‌مان درکه است، هفته‌ای سه روز کلاس دارم، برایم بهتر است با همین مینی‌بوس‌ها بروم و بیایم، مادرم هم همیشه سوار این مینی‌بوس‌ها می‌شود و به تجریش می‌رود تا خرید کند. گاهی دو سه بار در روز سوار می‌شویم.» آن یکی زن میانسالی است، روی یکی از صندلی‌های عقب نشسته: «چاره‌ای نداریم، اینها زودتر از اتوبوس پر می‌شوند، تاکسی هم که گران است، نمی‌شود همیشه سوار شد.» کرایه مینی‌بوس‌های درکه - تجریش، ٥٢٥ تومان است، همین مسیر را اتوبوس ٦٧٠ تومان می‌گیرد، تاکسی‌ها هم از دو‌هزار تومان کرایه شان را شروع کرده‌اند.

اهالی درکه به همین مینی‌بوس‌ها عادت کرده‌اند: «اینها خیلی قدیمی‌اند، راه که می‌روند چنان دودی از خودشان بیرون می‌دهند و چنان سر و صدایی می‌کنند که آدم فکر می‌کند، الان است که اجزائش از هم باز شود و ماشین وسط خیابان بترکد.» این را همان زن میانسال می‌گوید: «بعضی وقت‌ها این‌قدر شلوغ می‌شود که جای نفس کشیدن نیست، ما چون اول مسیر سوار می‌شویم، همیشه جا برای نشستن داریم، آنهایی که بین راه سوار می‌شوند، معمولا می‌ایستند، تا برسیم به تجریش، دیگر جای سوزن انداختن نیست، ایستاده که باشی، محال است کفش‌هایت له نشوند، وضعیتی است دیگر.»

می‌گویند تهران یک‌هزار مینی‌بوس دارد، هر‌ هزارتایش هم فرسوده است و با تولید گازهای آلاینده، هوا را آلوده‌تر کرده‌اند. قبلا رئیس کمیته محیط‌زیست تهران این را گفته بود. به گفته او، هیچ‌کدام از شاخص‌های استاندارد را رعایت نمی‌کنند. آماری که از فرسودگی این مینی‌بوس‌ها اعلام می‌شود، عدد بالایی است. آماری که نشان می‌دهد ٩٠‌درصد مینی‌بوس‌های تهران فرسوده هستند. غلامرضا غضنفری، رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مینی‌بوس‌داران، همین چند وقت اینها را گفته بود: «درحال حاضر حدود ٩٠‌درصد مینی‌بوس‌ها فرسوده بوده و دارای عمری بالای ٢٥‌سال هستند.» موضوعی که محمد حقانی، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران هم تاییدش می‌کند. او آبان ماه‌سال پیش گفته بود که تمام مینی‌بوس‌های تهران آلاینده هستند.

مینی‌بوس‌ها اسقاطی‌اند

آقای «فکری» راننده خط درکه - تجریش است، گوشه میدان ایستاده و به مینی‌بوس‌ها نگاه می‌کند. می‌گوید عمویش که اهل همین محله است، بنیان گذار خط درکه - تجریش است. آقای فکری٣١ ساله است، از وقتی سوم راهنمایی بود، کنار عمویش در همین مینی‌بوس‌هایی که آن زمان، رنگ و رویی داشت و بین مردم اجر و قرب، می‌نشست و رانندگی را یاد گرفت: «‌سال ٦٥ بود که عمویم، خط درکه - تجریش را راه انداخت، آن زمان مینی‌بوس‌ها، بنز بودند و مسافرهای زیادی را جابه جا می‌کردند، هنوز هم این خط شلوغ است، به‌خصوص جمعه صبح‌ها که مردم کوه می‌روند و پنجشنبه شب‌ها که برای تفریح می‌آیند.»

او ٢٠‌سال پیش، یک مینی‌بوس «ایویکو» خرید و رانندگی را شروع کرد، حالا چهار سالی می‌شود که ماشینش دست راننده دیگری است، مالک اما خودش است. راننده‌اش در همین خط درکه - تجریش کار می‌کند: «الان مینی‌بوس‌ها در خیلی از خط‌های تهران کار می‌کنند، منطقه ٢٢ شهرداری، خاوران و ... اینها هنوز از مینی بوس استفاده می‌کنند، برخی جاها که مسیر اتوبوس و مترو ندارند، مردم معمولا برای این طرف و آن طرف رفتن معمولا سوار مینی‌بوس می‌شوند.»

 ایویکوی آقای فکری، ٢١ ساله است،‌سال ٧٤ آن را خریده هفت‌میلیون تومان، حالا همین را ٤٠‌میلیون تومان می‌خرند: «این مینی‌بوس‌ها دیگر فرسوده و اسقاطی شده‌اند، باید جمع شوند و به جایش مدل‌های جدید بیاید، شرکت اتوبوسرانی قبلا یک طرحی داشت که برای خرید مینی‌بوس‌های جدید، ثبت‌نام می‌کرد، ما هم برای هیوندا که ١٢٠‌میلیون تومان است، ثبت‌نام کردیم، حالا هشت ماهی می‌گذرد اما خبری نشده، می‌گویند طرح‌شان لغو شده، همین لغو شدن طرح، به خیلی‌ها ضرر زد.» او ادامه حرف‌هایش را می‌گیرد و می‌گوید: «تعدادی از راننده‌ها بودند که برای تعویض مینی‌بوس‌ها، اقدام کردند، اتوبوسرانی هم آنها را به نمایندگی‌ها معرفی کرد، آنها هم رفتند و ماشین را تحویل دادند و قرار شد مینی‌بوس جدید را تحویل بگیرند اما بعد از مدتی که طرح لغو شد، پول مینی‌بوس‌ها را بهشان دادند، اما پولش دیگر به دردی نمی‌خورد، همین هم شد تا خیلی از راننده‌ها بیکار شوند.»

مینی‌بوس‌ها شهر را آلوده کرده‌اند

آقای فکری می‌گوید میدان درکه نزدیک به ٤٣ مینی‌بوس دارد که مسافران را به مقصد تجریش جابه‌جا می‌کند: «منطقه شمیران، خیلی شلوغ است، تردد ماشین‌ها در این مسیر خیلی زیاد است، تردد این مینی‌بوس‌ها هم آلودگی را بیشتر کرده، واقعا باید هر چه زودتر این ماشین‌های قدیمی جمع شوند.» او اشاره‌ای هم به اتفاقی که برای مسافر جوان جمعه گذشته در همین مسیر، انتقاد می‌کند. دختری که با باز شدن در مینی‌بوس، به بیرون پرت شد و جان باخت. آقای فکری اما توضیح دیگری درباره این حادثه می‌دهد: «مینی‌بوسی مشکلی نداشت، درش هم سالم بود، اما مسافر دستش روی دستگیره بود و وقتی ماشین می‌پیچد، در باز شد و او به بیرون پرت شد. برای خود من هم یک بار چنین اتفاقی افتاد و مسافری که مدام با دستگیره ور می‌رفت، با باز شدن در، از ماشین پرت شد و به یک موتورسیکلت خورد، اما زنده ماند.»

کرایه مینی‌بوس‌های درکه - تجریش، ٥٢٥ تومان است، همین مسیر را اتوبوس ٦٧٠ تومان می‌گیرد، به همین دلیل خیلی‌ها مینی‌بوس را به اتوبوس ترجیح می‌دهند: «برخی‌ها روزی دو سه بار این مسیر را می‌روند و می‌آیند، برای‌شان کرایه مسیر مهم است، کرایه تاکسی برای همین مسیر گاهی به سه‌هزار تومان می‌رسد، اگر هم بخواهی دربست بگیری، کمتر از ٢٠‌هزار تومان نیست، برای مسافر استفاده از مینی‌بوس به صرفه‌تر است. در کنار همه اینها پنجشنبه، جمعه‌ها ماشین کم است، این مسیر هم خط مترو ندارد، به همین خاطر مینی‌بوس‌ها خیلی در جابه‌جایی مسافران کمک می‌کنند.»

آقای فکری می‌گوید اگر کرایه این مسیر را زیاد کنند، کیفیت ماشین‌ها هم بهتر می‌شود، اگر کرایه بشود ٨٠٠ تومان، تغییراتی در وضع این مینی‌بوس‌ها می‌شود: «کرایه ما ٥٠٠ تومان است، اما یک جفت لاستیک، ٨٠٠‌هزار تومان می‌شود، همین پنج ماه پیش، ١١‌میلیون و ٨٠٠‌هزار تومان روی ماشینم هزینه کردم، هر قطعه‌ای را بخواهید عوض کنید، کلی باید هزینه کنی. همه اینها هم به خاطر استهلاک بالای ماشین است.» او ادامه می‌دهد: «وقتی ماشین عوض شود مثلا بشود هیوندا با ١٨، ١٩ صندلی، دیگر مسافر سرپایی سوار نمی‌کند و همه می‌توانند بنشینند، مینی‌بوس‌های الان، بعضی وقت‌ها ١٢ تا ١٣ مسافر سرپایی دارند که خطرناک است، راننده‌ها هم مجبورند سوار کنند. به جای این همه مینی‌بوس قدیمی، شرکت واحد ٢٠ مینی‌بوس جدید در این خط بگذارد، صبح تا شب هم کار کند، بخدا ما خودمان هم از وضع این مینی بوس‌ها خجالت می‌کشیم، برخی آن‌قدر قراضه هستند که از داخل ماشین، می‌شود آسفالت خیابان را دید.»

مشکل فنی این مینی‌بوس‌های قدیمی، موضوع دیگری است که این راننده به آن اشاره می‌کند: «ترمز این مینی‌بوس‌ها، پلاستیکی و اندازه یک بند انگشت است، خیلی وقت‌ها راننده ترمز می‌گیرد اما ماشین توقف نمی‌کند، قبلا هم از این اتفاق‌ها افتاده و حادثه شده، یک موردش هم عموی من بود که اوایل دهه ٧٠، ترمزش برید و با دیوار برخورد کرد و مینی‌بوس کشته زیاد داد. یا یک مورد دیگرش پارسال بود که یکی از مینی‌بوس‌های چینی، به خاطر این‌که ترمزش نگرفت، با چند ماشین برخورد کرد و خسارت زیادی هم دید.»

مینی‌بوس‌ها ترس دارند

«مریم» یکی از ساکنان درکه است. او هر روز صبح مینی‌بوس‌های به صف کشیده درکه - تجریش را می‌بیند: «خیلی مینی‌بوس‌های قدیمی هستند، ظاهرشان زشت است، ترمز همه آنها هم مشکل دارد، از وقتی ترمز می‌گیرند تا ماشین توقف می‌کند، حداقل یک دقیقه طول می‌کشد، اصلا وضع خوبی ندارند. ایمن نیستند.» مریم می‌گوید: «ما هیچ وقت از این مینی‌بوس‌ها برای رفت و آمد استفاده نمی‌کنیم، می‌ترسیم.» او بی راه م نمی گوید. برخی از این مینی بوس ها ترس هم دارند. بیست و ششم تیر ماه بود که مینی بوس حامل دختران دانش آموز در محور قدیم ساوه - سلفچگان واژگون شد و ١٨ نفر را مجروح کرد یا بیست و دوم همان ماه، مینی بوس سربازان در نوشهر سقوط کرد و یک نفر را کشت و ٥ نفر را مصدوم کرد.

مینی بوس ها فرسوده اند اما خراب نیستند

«افشین» ٣١ ساله، راننده دیگر خط درکه - تجریش است: «من دو‌ سال است راننده این خط هستم، قبلا مکانیک بودم به‌خاطر علاقه زیادی که به رانندگی داشتم راننده مینی‌بوس شدم.» او حادثه دختر جوان را از همکارانش شنیده: «در مینی‌بوس را نمی‌شود قفل کرد، درست مثل اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، مسافر مدام سوار و پیاده می‌شود، خیلی وقت‌ها خود مسافران رعایت نمی‌کنند، دست‌شان را مدام می‌گذارند روی دستگیره، وقتی هم شلوغ می‌شود، می‌چسبند به در. همین هم می‌شود تا گاهی در باز شود و حوادثی مثل آن چیزی که هفته گذشته رخ داد، بیفتد.» اشاره او به علت حادثه‌ای است که برای آن مسافر رخ داد.

مردم هم از این مینی‌بوس‌ها دل خوشی ندارند، جا کم است، تعداد کسانی که در این مینی‌بوس‌ها می‌ایستند خیلی بیشتر از نشسته‌ها هستند، گرم است، شیشه‌ها راحت باز و بسته نمی‌شوند، مینی‌بوس‌ها در هر دست انداز و چاله‌ای، تکان‌های شدید می‌خورد، وقتی هم سرعت می‌گیرد، انگار می‌خواهد از هم بپاشد: «درست است که این مینی بوس‌ها فرسوده‌اند اما خراب نیستند، همین ماشین‌های قدیمی، از چینی‌های جدید بهترند، ما اینها را ترجیح می‌دهیم.» این را افشین می‌گوید: «ایستادن مسافران در مینی‌بوس، ایراد نیست، در اتوبوس هم خیلی‌ها می‌ایستند، اما باید شرایطش باشد، نه این‌که ایستاده‌ها، مشکل‌ساز شوند. برای خود راننده واقعا در کرایه فرقی نمی‌کند، یک مسیر شاید بشود ١٣، ١٤‌هزار تومان، آنچنان سودی برای راننده ندارد.»

در مسیر درکه، اطراف میدان دانشجوی ولنجک، مینی‌بوس‌ها به صف ایستاده‌اند. آنها مینی‌بوس‌های خطی نیستند، سرویس دانشگاه شهید بهشتی هستند. مینی‌بوس«علی» که متولد ٥٦ است، هفت سالی می‌شود مالکش شده: « قبلا خیاط بودم، کار کساد بود، راننده شدم، آن موقع این ماشین را هفت‌میلیون تومان خریدم، اینها همه از رده خارج شده‌اند، اما ما بازسازی کردیم. حالا هم درآمد زیادی ندارند، ماهی دو‌میلیون تومان در می‌آوریم یک میلیونش را باید خرج این ماشین کنیم.» او هم برای تعویض مینی‌بوسش، ثبت‌نام کرده، اما هنوز خبری نیست: «اینها مینی‌بوس‌های، بنز هستند، در آلمان تولید شده، موتور خوبی دارند، از خیلی از ماشین‌های جدید بهتر و ایمن ترند. اما به‌هرحال ایراداتی دارند، مثلا سقف‌شان کوتاه است و برای جابه‌جایی مسافر مناسب نیست، فضایی هم برای ایستادن مسافر ندارند.» او ادامه می‌دهد: «مینی‌بوس‌های هیوندا هم خوب هستند، اما گرانند.»

شرکت اتوبوسرانی برای مینی‌بوس‌ها طرح فراوان دارد. طرح بدون جایگزین، یعنی برای تحویل مینی‌بوس‌های اسقاطی ۳۰‌میلیون تومان پرداخت می‌کنند تا چنین مینی‌بوس‌هایی را از سیستم خارج کنند. یا طرح نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده با جایگزینی ون است که در آن ٣٠ تا ٤٠‌میلیون تومان برای تحویل گواهی اسقاط به مالک پرداخت می‌شود، طرح، نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده با جایگزینی اتوبوس است. طرح دیگر هم نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده با مینی‌بوس‌های نو است. اینها را قبلا محمد حقانی، رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر تهرانه گفته بود. طرح‌هایی که معلوم نیست کجا خاک می‌خورند.

داستان تعویض مینی‌بوس‌های فرسوده، داستان دنباله داری است، در شرایطی که رانندگان مینی بوس، منتظر طرح جدید شرکت اتوبوسرانی برای تعویض مینی‌بوس‌های‌شان هستند، سی‌ام خردادماه امسال، تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، از اجرای طرح جایگزین مینی‌بوس‌های فرسوده با تاکسی خبر می‌دهد. طرحی که اجرایش منتظر تأیید وزارت کشور است و برای از رده خارج کردن مینی‌بوس‌های فرسوده قرار است انجام شود.

مینی‌بوس ٣٠ میلیونی را ١٢٠‌میلیون تومان می‌فروشند

کمی آن طرف‌تر، «حمید»، «مجید» و «امیر» ایستاده‌اند، بحث شان سر تعویض مینی بوس‌ها داغ است. آنها صاحب مینی‌بوس‌های سفید، قرمز و سبزی هستند که کنار خیابان متوقف شده‌اند: «قدیمی‌ترین مینی‌بوس، مال‌ سال ٤٩ است، می‌گویند قدیمی‌اند، اما واقعا از این چینی‌های جدید بهترند.» این را حمید می‌گوید: «به ما می‌گویند ماشین‌تان فرسوده است، باشد، قبول داریم، پول بدهند عوض می‌کنیم.» امیر ادامه حرف‌های همکارش را می‌گیرد: « واقعا این مینی‌بوس‌ها برای مسافر خطی مناسب نیست، آنهایی هم که مدل جدیدترند و سقف‌شان بلندتر، خطرناک‌اند و احتمال شکستگی ستون‌شان زیاد است.» مینی‌بوس‌های ایرانی هم درحال تولیدند، مینی‌بوس‌هایی که به گفته این رانندگان کیفیت خوبی ندارند: «الان مینی‌بوس‌های بنز و ایویکو ایتالیایی که ایران مونتاژ می‌شود، مینی‌بوس‌های با کیفیتی هستند.»

 امیر صاحب یک ایویکوی سفید ٢٠ ساله است، درباره حوادث مینی بوس‌ها می‌گوید: «من خودم اسکانیا هم دارم، اما می‌گویند اسکانیا حادثه‌ساز است، اما مدل داریم تا مدل. اسکانیای من مدل ٨٥ است، مشکلی هم ندارد. هیچ‌کدام از این مینی‌بوس‌ها خطرناک نیستند، این راننده است که ماشین را می‌برد، به آن رسیدگی نمی‌کند، لاستیک ساییده‌اش را عوض نمی‌کند، لنت ترمز را درست نمی‌کند و درنهایت حادثه ایجاد می‌شود.» او می‌گوید: «بیشتر حادثه‌ها در مینی‌بوس‌های بنز و فیات قدیمی رخ می‌دهد.»

 آنها هم درگیر تعویض مینی‌بوس‌ها هستند: «چقدر سر این موضوع دعواست، من ٥‌سال پیش سندم را دادم تا ماشینم را عوض کنند، گفتند دو ماه دیگر ماشین جدید می‌دهیم، الان پنج‌سال است که از مینی‌بوس جدید خبری نیست، برای همین ماشین می‌خواهند ٨‌میلیون تومان بدهند، ما باید ٣٠‌میلیون دیگر به آن اضافه کنیم، ٩٠‌میلیون تومان هم وام می‌دهند، درنهایت چیزی حدود ١٣٠‌میلیون تومان می‌شود، تا قسط‌هایش را بدهیم، دوباره ماشین فرسوده می‌شود.» او ادامه می‌دهد: «این ماشین‌های جدید ٢٠، ٣٠‌میلیون تومان بیشتر ارزش ندارد، اما می‌خواهند به ما ١٢٠‌میلیون تومان بفروشند.»

صحبت‌های مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در تأیید صبحت‌های راننده‌های مینی‌بوس‌های پایتخت است، او‌ سال گذشته گفته بود که سه‌سال است برای نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده کاری انجام نشده و حالا هم که قیمت مینی‌بوس‌ها ٣٠٠‌درصد افزایش پیدا کرده، کار نوسازی سخت‌تر شده است: « در دوره‌ پیش با ٥٠‌میلیون تومان مینی‌بوس خریداری می‌شد که درحال حاضر این مبلغ به ١٥٠‌میلیون تومان رسیده است و حتی در این زمینه کمک‌های بلاعوضی به مالکان مینی‌بوس‌های فرسوده به صرفه نیست.»

«مجید» راننده دیگری است. او ١٨ سالی می‌شود که پشت فرمان اتوبوس و مینی‌بوس نشسته. اتوبوسش‌سال پیش در یک حادثه آتش‌سوزی آتش گرفت و حالا مسئول سرویس‌های دانشگاه شهید بهشتی است: «مینی‌بوس‌های خطی درآمد خوبی دارند، اما روی ماشین‌شان خرج نمی‌کنند، به همین خاطر خیلی فرسوده هستند، لنت ترمز را عوض نمی‌کنند و موکول می‌کنند به ماه‌های بعدی، تا آخر ترمزشان نمی‌گیرد و حادثه ایجاد می‌کنند.» مجید دل پُری از شرکت اتوبوسرانی دارد: «شرکت اتوبوسرانی فقط هوای ماشین‌های خودش را دارد، راننده‌هایش بیمه هستند، بازنشستگی می‌گیرند، وام و بُن می‌گیرند و ... اما ما حتی بیمه هم نیستیم. ما حتی یک اتحادیه نداریم، قبلا اتحادیه رانندگان بود، میل لنگ می‌داد، روغن و لاستیک می‌داد، اما حالا ما باید همه اینها را خودمان بخریم، به ما فشار آمدند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 92 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:39

کاپ: مهدی اخوان درباره آخرین شرایط تیم سپاهان اظهار داشت: همه اعضای تیم با روحیه و انگیزه بالا در تمرینات حضور دارند. بازی های تدارکاتی خوبی در این مدت انجام دادیم و بازیکنان روز به روز و بازی به بازی برای حضور در لیگ آماده تر می شوند.

وی درباره ارتباط بین مربی و بازیکنان سپاهان خاطرنشان کرد: عبدالله ویسی با فضای سپاهان ناآشنا نیست. او خودش از خانواده سپاهان است و با توجه به شرایط سنی اش به خوبی با اعضای تیم ارتباط برقرار کرده و رابطه دوستانه او با بازیکنان سبب شده تا فضای رفاقتی بیشتری هم در تیم موج بزند.

سرپرست سپاهان درباره عقد قرارداد نویدکیا و موافقان و مخالفان این موضوع گفت: ما تابع خواست سرمربی تیم هستیم. هر تصمیمی عبدالله ویسی بگیرد ما آن را انجام می دهیم. انشاالله با حضور محرم همه اتفاقات فصل پیش از یادها می رود.

وی درباره آخرین وضعیت بازیکنان سپاهان برای حضور در لیگ برتر گفت: نوروزی هنوز از ناحیه صورت  شرایط مناسبی ندارد و به احتمال زیاد نمی تواند تیم را همراهی کند. پدرو هم که عضله اش کش آمده و احتمالا چهار هفته اول او را هم نداریم. باقی نفرات در شرایط خیلی خوبی هستند و سرحال قبراق در تمرینات شرکت می کنند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 70 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:39

وب سایت گجت نیوز: درآمد بازی پوکمون گو رقم عجیبی را نشان می‌دهد، ۱۰,۰۰۰ دلار در هر دقیقه، می‌تواند درآمدی رویایی باشد. بی‌شک دیگر بازی پوکمون گو تبدیل به یک نقطه عطفِ آشکار در فرهنگ عمومی مردم سراسر جهان شده است. اگر فقط قرار باشد که یک بازی موبایلی در کتاب‌های تاریخ نسل‌های آینده ثبت شود، بی‌گمان، همین بازی Pokemon GO خواهد بود.

 درآمد عجیب و رویایی بازی پوکمون گو ، ۱۰,۰۰۰ دلار در هر دقیقه

این بازی در همین مدت کوتاه توانست رکورد بازی Candy Crush Saga را در بازار بازی‌های موبایلی شکسته و بی‌رقیب بر بلندای این مارکت تکیه زند. کندی کراش ساگا در جولای ۲۰۱۳ تعداد ۶٫۷ میلیون نفر کاربر فعال داشته و درآمد روزانه‌ای بالغ بر ۶۳۳,۰۰۰ دلار را ثبت کرد.

علیرغم آن‌که دسترسی به بازی پوکمون گو هنوز در سراسر جهان محدود بوده و بیشتر بازارهای جهانی آن را دریافت نکرده‌اند، این بازی تبدیل به پول‌سازترین بازی شده که جهان تاکنون به خود دیده است. آمار لحظه به لحظه این بازی در App Institute با تصاویر رنگی که به نمایش درآمده از موفقیت بسیار وحشتناک آن حکایت کرده و گواهی می‌دهد که پایه‌های فرهنگی جدیدی در حال شکل‌گیری است.

 درآمد عجیب و رویایی بازی پوکمون گو ، ۱۰,۰۰۰ دلار در هر دقیقه

از زمانی که این متن نوشته شده و در وب‌سایت قرار گیرد، حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد و در همین زمان، بازی پوکمون گو چیزی در حدود ۲۰۰,۰۰۰ دلار درآمد کسب خواهد کرد. ده‌ها هزار دانلود برای پلتفرم‌های ios و اندروید، حاشیه بسیار امن درآمدی را برای آن رقم زده است. حجم بسیار زیادی از این دانلودها توسط کاربران ایالات متحده صورت گرفته و کاربران بریتانیا در رتبه دوم قرار گرفته‌اند. متوسط زمان سپری شده‌‌ی روزانه در این بازی توسط کاربران ios چیزی بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بوده است.

این بازی رقابت سرسختانه‌ای با فیس‌بوک، اسنپ‌چت و توئیتر داشته و با توجه به برخی منابع گویا که از آن‌ها نیز پیشی گرفته است. تنها بازی دیگری که در کنار پوکمون گو توانسته در لیست ۵ بازی برتر جهان قرار گیرد، Slither.io بوده که هر کاربر به‌طور متوسط روزانه ۱۰ دقیقه از وقت خود را صرف آن کرده است.

درآمد بازی پوکمون گو بسیار باورنکردنی است و با توجه به این‌که این بازی هیچ درآمد تبلیغاتی ندارد، به دست آوردن چنین حجم مالی عظیمی آن را شگفت‌انگیزتر نشان می‌دهد. تنها منبع درآمدی این برنامه که سود سرشاری را برای سازندگان آن به ارمغان آورده از microtransactions است – microtransactions مدلی از کسب و کار بوده که کاربران می‌توانند کالاهای مجازی خود را از طریق پرداخت‌هایی اندک تهیه کنند. این مدل از کسب و کار، منبع درآمدی بیشتر بازی‌هایی است که به‌صورت رایگان ارائه شده و به پرداخت‌های درون برنامه‌ای معروف است – پوکمون گو نیز یکی از همین بازی‌هاست. اگر قرار باشد برای خرید Pokeballs هزینه نکنید، می‌توانید آن را در پوک استاپ‌ها (Pok Stop) بیابید و احتمالا به یک ساعت زمان نیاز دارید تا با راه رفتن در شهر آن‌ها را پیدا کنید. بازی عجیبی است و کمی نگران کننده! اگر قرار باشد این بازی با همین سرعت در سراسر جهان گسترش پیدا کند، عاقبت آن معلوم نخواهد بود.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 82 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:39

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه آمریکایی نوشت در صورتی‌که «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود، آمریکایی‌ها باید وقوع یک کودتای نظامی در کشورشان را محتمل بدانند.

روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز، روز چهارشنبه در مقاله‌ای به سناریوها بعد از پیروزی احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخت و نوشت: در صورت پیروزی دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری، احتمال اینکه ایالات متحده شاهد یک کودتای نظامی باشد، بسیار زیاد است.

ابن روزنامه آمریکایی خاطرنشان کرد، آمریکایی‌ها که شاهد کودتای نافرجام اخیر در ترکیه بودند و به عنوان یک داستان سیاست خارجی به این واقعه می‌نگریستند، واجب است بدانند که احتمال وقوع رخدادهای مشابهی، که کشور را بی‌ثبات می‌کند، در صورت پیروزی ترامپ مسأله‌ای غیرواقعی و خیالی نیست.

لس‌آنجلس تایمز افزود: تلاش کنید حالتی را تصور کنید که ترامپ نظامیان‌مان را به انجام کاری احمقانه یا غیرقانونی و یا غیرمعقول دستور دهد، در این‌صورت آن دسته از نظامیانی، که به رعایت قانون اساسی و اطاعت از دولت مدنی قسم خورده‌اند، مجبور می‌شوند بین پایبندی به قانون و محقق ساختن اراده و خواسته کسی، که با بی‌احترامی کامل با قانون برخورد می‌کند، یکی را انتخاب کنند.

در پایان این مقاله آمده است: احتمال اینکه نظامیان آمریکا در چنین شرایطی بر گزینه اول متمرکز شوند، زیاد است.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 56 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:38

zoomit.ir - حسین خلیلی صفا: فیسبوک در پی آن است تا با استفاده از لیزر دسترسی به اینترنت پر سرعت را برای کاربران فراهم آورد، اما آیا به این موضوع فکر کرده‌اید که این مهم با استفاده از لیزر به چه شکل اتفاق خواهد افتاد؟

  فیسبوک از جزئیات ایده خود برای انتقال اینترنت پرسرعت مبتنی بر لیزر رونمایی کرد

فیسبوک درصدد ارائه‌ی اینترنت با پهنای باند بالا از طریق لیزر است، اما غول شبکه‌های اجتماعی چگونه می‌تواند اینترنت را با استفاده از این ابزار در اختیار کاربران قرار دهد. آزمایشگاه Connectivity متعلق به فیسبوک حال مقاله‌ای را منتشر کرده که در آن به تشریح نحوه‌ی استفاده از لیزر برای ارائه‌ی سرویس اینترنت با پهنای باند دو گیگابیت بر ثانیه پرداخته است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط فیسبوک این کمپانی از فیبر نوری فلورسنت برای جمع‌آوری نور به جای استفاده از فیبرهای نوری معمولی استفاده کرده است. فیبرهای نوری معمولا نور را با همان رنگی که دریافت می‌کنند، پس نمی‌دهند، از این‌رو نور تابیده شده می‌تواند روشن‌تر شود و با سرعت فوق العاده چرخشی ۲ نانوثانیه‌ای را تجربه کند. در صورتی که این قابلیت با کدگذاری چند استریم دیتا همراه شود، می‌توان پهنای باندی را در اختیار داشت که بسیار عالی است.

فیسبوک به این موضوع اشاره کرده که در حال بررسی امکان ارائه‌ی اینترنت با استفاده از لیزر و سخت افزار مبتنی بر لیزر است، حال آنکه با توضیحات ارائه شده ایده بسیار نزدیک به واقعیت به نظر می‌رسد. فیسبوک در ساخت سخت‌افزار مورد نیاز برای ارائه‌‌ی اینترنت با استفاده از لیزر از موادی استفاده کرده که اصلا برای این منظور توسعه نیافته‌اند. فیسبوک امیدوار است تا تولیدکنندگان سخت‌افزار و زیرساخت‌های بهتری را برای این منظور توسعه دهند تا انتقال اینترنت با استفاده از لیزر بتواند به سرعت بالای ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برسد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 80 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:38

روزنامه ایران: حضورشان در ترافیک و شلوغی غروب تا ساعت 10 -11 شب آنچنان مشهود نیست. اگر ساعت 12 شب به بعد گذرتان به اتوبان چمران، شمال به جنوب نزدیک پل مدیریت بیفتد یا نزدیک برج‌های معروف و گرانقیمت آتی‌ساز حتماً آنها را خواهید دید.

پیش از اینکه فراموش کنم باید توضیحی درباره پاتوق‌ها بدهم. پاتوق‌ها برای معتادان کارتن‌خواب و بی‌خانمان حکم سرپناهی دارند که هم جای خواب‌شان است و هم جای مصرف. برای کسانی که دنبال تهیه مواد و مصرف هستند، پاتوق بهترین مکان است به‌ شرطی که پلیس سراغ‌شان نیاید و پاپیچ‌شان نشود. بر اساس آمار، در هر شبانه‌ روز نزدیک به هزار مصرف‌کننده به این پاتوق‌ها تردد دارند و در صورت جمع شدن پاتوق، محل دیگری برای این کار از سوی پاتوق‌داران ایجاد می‌شود.

قوانین خاص پاتوق‌ معتادان

برگردیم به اصل ماجرا؛ چند شب پیش به‌ طور اتفاقی از کنار یکی از همین پاتوق‌ها رد ‌شدم و با دیدن صحنه عجیبی مجبور به توقف شدم. چند جوان که فردایش فهمیدم نوچه‌های پاتوق‌دار هستند، به سوی یکدیگر شلیک می‌کردند. یکی دو تایی‌شان پشت درخت سنگر گرفته‌ بودند و چند نفری که در حال فرار بودند مدام به عقب برمی‌گشتند و تیراندازی می‌کردند. لحظه‌ای به سرم زد که از ماشین پیاده شوم و دنبال‌شان راه بیفتم و اینکه بالاخره چه اتفاقی می‌افتد اما عقل حکم می‌کرد بنشینم توی خودرو و از همان‌جا تماشا کنم.

از شانس من فیلم اکشن 2 دقیقه بیشتر طول نکشید و صدای تیراندازی قطع شد. حالا فقط صدای ماشین بود که ساعت 3 نیمه شب شنیده می‌شد. هنوز در شوک این صحنه بودم که در بزرگراه حکیم و در چند قدمی دوربرگردان مدرس به صحنه دیگری برخوردم؛ 5 موتور در حاشیه بزرگراه پارک کرده‌ بودند و آدم بود که از لای شمشاد‌ها بیرون می‌پریدند و به سمت‌شان می‌رفتند. نمی‌دانم چه خبر بود. آخر این موقع شب این آدم‌ها کی هستند و چه می‌کنند؟ اصلاً امشب چه خبر است؟

روز بعد به پاتوق استخر در کنار پل مدیریت رفتم. همان‌جایی که شب گذشته تیراندازی شده‌ بود. تا چشم کار می‌کرد آدم‌های جور‌واجور از دور و اطراف به‌ طرف پاتوق می‌رفتند. از زن جوان گرفته تا مردهای 30 - 40 ساله‌ای که صورت‌شان پیر پیر شده بود. حدود 100 نفر یا کمی بیشتر. 2 مرد جوان که از دور سالم و قوی به نظر می‌رسند در حال نگهبانی بودند. از معتادی که با فاصله زیادی از پاتوق، کنار درخت نشسته بود و بساطش را همان‌جا ‌راه انداخته بود و دود را به اعماق جانش فرو می‌برد از پاتوق می‌پرسم. اول جواب نمی‌داد. بعد از چند دقیقه‌ای که حسابی دود گرفت، زبانش باز می‌شود: «مأموری یا خبرنگار؟»

- کدومشون بهتره؟

- هیچ‌کدوم.

می‌گویم خبرنگارم و برای دیدن پاتوق آمده‌ام. می‌خواهم بدانم اینجا چه می‌کنند و چه کسی رئیس پاتوق است؟ سرانگشتان سیاه و تاول‌زده‌اش را جوری تکان می‌دهد که بفهماند نشر اطلاعات خرج دارد. بعد از گرفتن مبلغ مورد نظر شروع می‌کند: «ببین داداش این پاتوق «رضا درازه» الانم خودش زندانه و نوچه‌هاش اینجا رو اداره می‌کنن. به منم گفتن که حق ندارم پاتوق بیام به خاطر اینکه ازشون مواد نخریدم دیگه راهم نمی‌دن. هرکس میاد پاتوق، باید از پاتوق‌دار و آدم‌هاش مواد بخره وگرنه از پاتوق می‌ندازنش بیرون.»

قسطی حرف می‌زند و باید مدام سؤال پرسید که چند کلمه‌ای جواب پس بدهد.

- چه جور آدم‌هایی اینجا میان؟

- همه‌جور آدم. از من بی‌خانمون گرفته تا دانشجو و مغازه‌دار و آرایشگر و...

- چرا اینجا؟

- چرا نیان! بهتر از اینجا کجا می‌تونن برن؟ مواد که هست، مکان هم رایگان. میان می‌خرن و می‌کشن و می‌رن. هیچ‌کس از دوست و آشنا و فامیلشون هم نمی‌فهمه. اینجا برای آدم‌هایی مثل ما که خونه و زندگی و کار ندارن، بهترین جا برای زندگیه اگر این آدم‌های پاتوق‌دار بذارن.

- پاتوق‌دارها چه‌کار با شماها دارن؟

- اینجا صفر تا صد فروش و هر چیزی که به مواد ربط داره دست اونهاست. اگر کسی بیرون نشئه کنه و بیاد پاتوق و آدم‌های پاتوق‌دار بفهمن که از جای دیگه‌ای مواد خریده با چک و لگد می‌ندازنش بیرون.

- این آدم‌ها چطوری پاتوق‌دار شدن؟

- با زور. پرکمر هر کدومشون یه اسلحه هست. به زور میان و جایی که پاتوق مصرف‌کننده‌هاست رو می‌گیرن و براش قانون می‌ذارن. هر کسی هم که اعتراضی داشته باشه اونقدر می‌زنن تا سگ‌کش بشه. بعضی وقت‌ها که با خودشون درگیر می‌شن تیراندازی می‌کنن. آدم‌های خطرناکی هستن. یک وقت نری سمت پاتوق‌! اگر شک کنن که خطری براشون‌داری سمتت تیراندازی می‌کنن. از هیچ چیز نمی‌ترسن.

- به‌نظرت چقدر درآمد دارن؟

- ببین داداش اولش یک چیز بهت بگم. هر وقت بیای اینجا نوچه‌های پاتوق‌دار هستن. خودش هم غروب به بعد میاد. البته رضا که زندانه فعلاً برای خودش جانشین گذاشته. صبح و غروب اینجا خیلی شلوغه. هر کس به توان مالیش مواد می‌کشه. من دوا می‌زنم. اونی که وضعش بهتره شیشه، یکی تریاک و... حداقل روزی 700 - 600 نفر اینجا میان. اگر میانگین هر نفر 10 هزار تومان مواد بکشه، میشه روزی 7 میلیون. تازه من کم گفتم؛ یکی از بچه‌ها می‌گفت که رضا قبل از اینکه زندان بیفته روزی 13 - 12 میلیون درآمد داشت. بعضی آدم‌ها روزی 3 - 2 بار میان برای مصرف.

حالا می‌فهمم که تیراندازی و درگیری پاتوق‌دارها و نوچه‌هایشان بی‌دلیل نیست؛ حرف از درآمد ماهی 300 - 200 میلیون پول است که دست‌کم نصف به نصف سود است.

کوچ پاتوق‌ها از جنوب شهر به شمال‌ شهر

برای سردرآوردن از فعالیت پاتوق‌داران به سراغ یکی از افسران ارشد پلیس تهران در زمینه مبارزه با مواد مخدر می‌روم که بنابه دلایلی نمی‌خواهد نامی از وی در این گزارش برده شود: «پس از اجرای چند طرح در محله‌های شوش و هرندی و سایر مناطق آلوده به مصرف‌‌کنندگان مواد مخدر، معتادان به سایر مناطق تهران کوچ کردند. با شناسایی این مناطق و جمع‌آوری آنها پس از مدتی که توجه به پاتوق‌ها کمتر می‌شود مصرف‌کنندگان و پاتوق‌داران دوباره به آن پاتوق برمی‌گردند.

گاهی پاتوق‌ها با قیمت‌های بسیار بالایی فروخته‌ می‌شوند. هر پاتوق به‌طور اختصاصی مواد می‌فروشد. در یک پاتوق فقط شیشه و حشیش می‌فروشند، در یک پاتوق دیگر هروئین و تریاک. این مسأله بستگی به دور و نزدیک بودن پاتوق‌ها به یکدیگر دارد.»

وی با تأیید اینکه گاهی پاتوق‌دارها یا نوچه‌هایشان برای از دور خارج کردن حریف از صحنه عرضه مواد، دست به اسلحه می‌برند، می‌افزاید: «معمولاً گردانندگان پاتوق از افرادی که به چوبدار معروف هستند، برای نگهبانی در اطراف پاتوق استفاده می‌کنند، این افراد معتادند و برای دریافت مواد مخدر روزانه ۶ تا ۱۰ ساعت کشیک می‌دهند و به محض مشاهده مأموران با تلفن همراه یا سوت کشیدن آنها را خبردار می‌کنند. وقتی فروش مواد مخدر برای سوداگران مرگ که روزانه به هزاران مصرف‌کننده مواد می‌رسانند، سود نجومی داشته ‌باشد، تلاش برای گرفتن پاتوق دیگران گاهی به قتل و خونریزی می‌انجامد.

البته ما بیشتر این افراد را زیر نظر داریم و روزانه نزدیک به 180 خرده‌فروش و ساقی را دستگیر می‌کنیم. متأسفانه تهران بین 10 تا 15 هزار معتاد کارتن‌خواب دارد که براحتی منطقه رفت و آمدشان را تغییر می‌دهند و هنوز طرح درستی برای ساماندهی و ترک آنها در نظر گرفته نشده‌است. باید بگویم اگر طرحی برای پیشگیری از افزایش معتادان به‌اجرا گذاشته شود و از طرفی دستگیری‌ قاچاقچیان و پاتوق‌داران ادامه داشته‌ باشد، می‌توانم بگویم تا چند سال آینده تعداد پاتوق‌ها و مصرف‌کننده‌ها به طرز محسوسی کاهش پیدا می‌کند. البته باید به ضعف و خلأهای قانون هم اشاره کنم که گاهی راه فرار را برای ساقی‌ها باز می‌گذارد.»
پاتوق عبدی و پاشا و استخر و حسین لره و محمدشاه هنوز هم فعالند. آدم‌هایی که آنجا می‌روند هر روز نزارتر و چند قدمی به مرگ نزدیک‌تر می‌شوند و چوبداران و پاتوق‌دارها هر روز فربه‌تر و پولدارتر. خدا کند روزی بشود که بادآورده را باد ببرد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 75 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:38

خبرگزاری فارس: به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، بهادر مولایی ملی‌پوش فوق‌ سنگین تیم ملی وزنه‌برداری در جاده هراز تصادف کرد و به بیمارستان منتقل شد.

این تصادف در منطقه کلرد جاده هراز اتفاق افتاد و مولایی به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه دست، آرنج و لگن به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل شد.

بر اساس معاینات اولیه، مولایی با در رفتگی لگن، پارگی آرنج و دست مواجه شده است.

حمیدرضا مولایی و بابک مولایی پدر و برادر وی نیز در این سانحه از ناحیه سر دچار پارگی و شکستگی شدند.

مولایی در آخرین لحظه موفق به کسب جواز حضور در بازی‌های المپیک نشد اما در مراسم بدرقه کاروان ایران به ریو حضور داشت و به نظر می رسد در راه بازگشت از این مراسم دچار سانحه شده است. متاسفانه پدربزرگ بهادر در این حادثه فوت کرد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 82 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:34

باشگاه خبرنگاران جوان: پس از هجوم کاربران ایرانی به اینستاگرام نیکلاس کیج، وی شایعه مرگش را تکذیب کرد و گفت "من هنوز زنده‌ام”.
هجوم ایرانیان به اینستاگرام نیکلاس کیج

 حدود چند روز پیش شایعۀ مرگ نیکلاس کیج، هنرپیشۀ هالیوود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. با انتشار این خبر کاربران ایرانی به صفحۀ اینستاگرام این بازیگر هجوم بردند و اظهار نظرهای متفاوتی داشتند.

آنها از نیکلاس کیج می‌خواستند اگر این خبر دروغ است خودی نشان دهد و آن را تکذیب کند پس از آن نیکلاس کیج مجبور شد به این شایعه واکنش نشان دهد و بگوید که من هنوز زنده‌ام.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 96 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:33